درگیر افکار مختلف

asked 3 سال ago

سلام آقای دکتر وقت بخیر
اقای دکتر من یه مشکلی دارم که نمیدونم اصن راه حلس داره یانه ولی واقعا این مسئله خیلی داراه اذیتم میکنه من یکسره افکار منفی و ترسناک دارم از مریضی نزدیکانم تا فک کردن به زلزله و اتفاقای بد. همش تو ذهنم هرکاری میخام انجام بدم اول بدترین حالت و انفاق رو تصور میکنم. واقعا کلافم از این افکارم

1 Answers
Best Answer
عضو سایت answered 3 سال ago

ما انسان ها ذهنی داریم که در سال های تکامل، با تولید انواعی از افکار منفی و همچنین پیش بینی های منفی، در تلاش بوده است تا بقای ما انسان ها را حفظ کند. این ذهن همیشه بدترین رویدادهای ممکن را برای اجداد ما پیش بینی می کرد تا آنها به این شیوه و بر اساس اصل کار از محکم کاری عیب نداره، جون خودشون رو در بین هزاران خطر نجات بدن.
ذهن انسان امروزی هم متفاوت از ذهن اجدادمان نیست، پس این موضوع که شما افکار منفی دارید یا بدترین رویداد را پیش بینی می کنید، کاملا طبیعی است. مشکل از جایی شروع می شود که شما رفتارهای خودتان را هم در کنترل این افکار قرار دهید و آنها سبک و جهت زندگی شما را هدایت کنند.
به طور کلی، روش هایی وجود دارد که به کمک آنها می توانید یاد بگیرید ذهن خود را به شیوه ای آموزش دهید تا دیگر این افکار (که هیچ وقت هم حذف نمی شوند)، فرمان زندگی شما را در دست نگیرند.
گفتگو با یک روانشناس حوزه پذیرش و تعهد می تواند برایتان مفید باشد.